Ömtåligt

Tänk dig att du har en underbar natt med någon och det räcker för dig. Det var allt du behövde för tillfället och personen ifråga är hursomhelst inte tillräckligt intressant för dig. Fast omgivningen vill att du ska driva det vidare, omgivningen försöker få er att träffas igen. Ibland är den här "drömbilden" allt som krävs. Ibland är den tillräcklig. Ibland är den väldigt lätt att förstöra.

Låt oss säga att du försöker kontakta personen igen, eller att ni faktiskt träffas. Plötsligt klickar det inte längre mellan er och allt känns stelt och konstigt. Då försvinner lite av charmen från den där underbara natten ju. Charmen med hela grejen. Spänningen är borta.

Jag gjorde misstaget i höstas och jag är fast besluten att inte göra om det igen. Är jag nöjd som det är ska jag inte fortsätta söka kontakt bara för att någon annan vill det. Att bli omhållen en natt, det var vad jag behövde. Det sitter i än och det är trots allt ett antal veckor sedan. Less is more, som det så fint brukar heta. Varför förstöra något bra?!

Visst, sen ibland råkar man fästa sig lite för mycket och blir klängigare än vad tanken egentligen är. Klängigare än vad motparten önskar. Det beror väl på vad man är i behov av just då. Vissa saker vill man helt enkelt inte äventyra, som till exempel minnet och känslan av att bli omhållen utan förbehåll. Det är lätt att förstöra.

image24

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0