Jag ska bli pappa!

Diskar inte förrän det verkligen är kris, städar bara innan det kommer besök, bränner bullarna i ugnen, klarar inte ens av att poppa popkorn på egen hand och säger ständigt "Det gör inget, vi är ju hos mig". Jo ja, hon har ju rätt - den där kloka Johanna. Det är ju så det är. Hemma hos mig ;) En sak hon däremot inte har helt rätt i (hoppas jag :P) är att jag skulle bli en utmärkt pappa. Är i vanliga fall inte så värst förtjust i fördomar och traditionella könsroller, men om någon säger att jag kommer bli en bra förälder (eller, var det inte det hon menade? haha) kan jag ju inte säga emot ;)

Det sades många kloka saker igår, vilket det väl alltid gör med lite alkohol i kroppen?

"Du är typ ansvarsfull, fast ändå inte. Ordentlig... Fast ändå inte! Du är mogen, haha, fast verkligen inte. Allting känns liksom mer okej nu när man vet att du också är mänsklig."
Well, I am here to please :P




Många förvånas över situationen här. Det är egentligen inte alls illa. Det är bara lite sämre än vad omgivningen trodde. Kliniskt rent och undanplockat var vad de önskade. Troligen det majoriteten tror. Tyvärr är det inget jag har att erbjuda ;) Klart jag har ordning, men det är inte direkt helt undanplockat. Här är rent, men spiller någon så går ju inte världen under - det är bara att torka upp, vi är ju hemma hos mig. ;) Personligen är jag väl inte helt nöjd med att disken ibland får vänta. Å andra sidan så finns det ingen orsak att diska om jag inte känner för det, vill sova eller har bråttom iväg. Disken försvinner inte av sig själv ändå (tyvärr). Jag har väl för mycket grejer eller nåt. Onkel skulle jubla om han läste det här, att flytta ut mig hemifrån till min första lägenhet i en överfylld flyttbil var väl inte riktigt hans drömscenario :P

Feng shui on you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0