Ambivalent

Så hur gör man egentligen? När det finns en kille som påstår sig vara intresserad men verkligen inte visar det? Ska man lita på logiken och gå vidare? Eller ska man fortsätta truga i all evighet? Med "verkligen inte visar det" menar jag inte att han inte ger komplimanger eller inte vill ta på mig. Åh nej, det är mycket värre än så! Den där nivån är på tok för hög för honom. Här handlar det om enkla saker som att höra av sig, svara på sms eller ens samtal. Här handlar det om att visa minsta tecken på ett intresse som överstiger det vänskapliga när man träffas. För svårt.

Men vad är det som gör honom så osäker? Är det som jag tidigare skrivit i mitt inlägg om Ragg-rädsla? Att någon har krossat honom? Eller har han helt enkelt så pass dåligt självförtroende att han tror att ingen kan vara intresserad? För det första så har jag visat rätt tydligt att jag är intresserad. För det andra så måste man våga ta chansen igen. Och för det tredje så kan han räkna med att motpartens intresse svalnar rätt fort med tanke på den nonchalans han visar.

Är han så rädd att bli avvisad att han inte ens vågar? Jag börjar tveka. Är han blyg och rädd, eller är det helt enkelt så här han är? Borde antagligen snart låta logiken få överhanden och lägga ner helt och hållet. Men jag vill ju fortfarande lära känna, ge honom en chans, ge mig själv en chans att förstå mig på honom - är han bara blyg som jag så innerligt hoppas?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0