Hoppet om att göra intryck

"Frågan är ju då snarare varför jag har det här jobbet. I första hand är det säkerhet och i andra hand service." Jag försökte lyssna på allt som sades och just det här är det som fick mig att tänka efter mest. Varför har jag det här jobbet då?! Jo - det finns faktiskt en alldeles ypperlig anledning till det. Efter flera år på motsatta sidan så insåg jag hur mycket ett glatt tonfall, leende eller lite ögonkontakt kunde göra för min dag. Och det är därför jag har det här jobbet, för att komma åt chansen att göra andra människors dag lite bättre. Sen är det ju en helt annan sak ifall jag klarar det eller inte, men det är orsaken till att jag ville ha det här jobbet.

Ni har i varje fall gjort intryck på mig. Det som hände förra lördagen på jobbet var egentligen inte problemet, det är allt bakom - vilket var rätt så uppenbart i varje fall för mig. Många har varit jättegulliga och omtänksamma mot mig, trots att det egentligen inte var så farligt. Bara själva vetskapen om att det finns stöd att hämta fick mig att må bättre mycket snabbare. Det fick mig att inse att sånt här händer alltid, överallt, och går helt enkelt inte att komma ifrån. Medan tankarna om det som varit är ett avskilt, dock inte avslutat, kapitel. Klart att man kan tolka in sitt liv i alla situationer - men vad hjälper det? Blir det lättare att ta itu med det då? Nej.


                         Där det är som mest ömtåligt finner vi också som mest kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0