Drömjobbet !

En förvirrad Malin som har missförstått när hon börjar jobba och panikcyklar till jobbet... Ibland önskar jag nästan att jag hade bil ;)

En äcklig macka med senap i när jag var hur hungrig som helst.
En kille som snäser åt mig när jag försöker hjälpa honom till nästa tåg, då han kom försent till det förra.
En äcklig duva som bajsar på mig inne i Köpenhamn. Fick en väldigt konstnärligt vacker fläck på kjolen. Suspekt vit.

Med en panikcykling som start på dagen tänkte jag att det kan ju bara gå åt h*lvete... Men gissa om jag hade fel! Idag har varit min bästa dag på jobbet this far! Jag brukar aldrig skriva om hur mina dagar varit men den här dagen förtjänar verkligen att bli omnämnd! Värd att minnas eftersom känslan när dagen är slut brukar vara den motsatta.

På dagens första tåg fick jag applåder efter mitt utrop. Jag hade vunnit första pris ;) Enbart för att jag inte körde standard utan istället skojade till det lite. "Godmorgon alla glada och morgonpigga resenärer! Hoppas ni hade riktigt roligt ute igår, nu ska vi ta er hem efter en hård kväll - men jag är tacksam om ni väntar med att somna till efter jag tittat på era biljetter" Så himla roligt med feedback!

När tåget sedan vände i Ängelholm hade vi förvånansvärt många resenärer med oss, däribland min kompis storasyster. Även en kille längre bak som var duktigt full och pratade om att han skulle köra bilen hem från Hbg. Ingen bra idé tyckte jag! Gick förbi storasysterns gäng varpå killarna mittöver varandra på gången sätter upp händerna och ropar "high-five!" - självklart är jag på :P När jag sedan kommer tillbaka till han med bilen vill han också ha high-five och blir helt förstörd när han inser att han inte var först. "Vadå är du otrogen?" Helt galen ;P Hans kompis skakar hand med mig och tackar för turen när han går av tåget, och bil-killen själv gör detsamma - men slänger in en kindpuss också. Konstigt nog blev jag inte pissed.


I Helsingborg går en annan kompis storebror på. Han känner igen mig men fattar ändå inte riktigt vem jag är - lika dragen som alla andra på tåget med andra ord ;) Pratar lite med honom och sen när det är dags att gå av får jag dagens fjärde high-five ;)

Väl framme i Malmö träffar jag en av mina danska favoriter, Valle som är gift (?) med en sjykplejerske :P haha Jag o danska språket är väl inte direkt bästisar... Lite senare på dagen träffar jag Jeppe också, hans hår var borta så det var inte lika spännande som det brukar. Men att träffa sina båda mest omtyckta danska kollegor på samma dag - det är guld!

På tåget in till Köpenhamn hände väl inget sådär överdrivet häftigt, men det var rätt lugnt ändå. På vägen hem däremot fick jag först två gulliga tjejer som skulle till mina gamla hemtrakter så jag kunde ju lätt hjälpa dem rätt :) Hade även två killar i min egen ålder som satt på perrongen o åt, skulle tydligen med mitt tåg. De verkade ganska borta men var väldigt roliga. Blev bästis, favorit och framtida flickvän på ett ögonblick. Träffade en av dem på centralen någon timme senare då han sken upp som en sol när han såg mig och skulle ge kramar. "Jag kramas inte på arbetstid" var allt jag fick ur mig...


Sista tåget hem då: två killar som undrade ifall vi körde till Ängelholm - "självklart inte, men jag ska se vad jag kan göra för er skull" ;) Det får alltid resenärerna att le. Sedan kom ett gäng på tio heta, lagom-gamla killar som skulle med mitt tåg. Han ena började direkt viska och puttade bort resten, han var reseledare och resten visste inte riktigt vart de skulle. Sjukt roliga var dem! SJ's tågvärd var dessvärre en sur apa som bara ville bossa - orka, och tyvärr satt de i hennes del. Men jag lyckades ta mig dit, varpå min härliga grupp tystnade och den ena halvviskade "nu kommer hon". Sött. Sen började alla skratta och invaderade mig med frågor, ville ha med mig ut och ta kort.


Det har varit en helt underbar dag, en sådan dag som är orsaken till att jag ville ha det här jobbet. En social, uppskattande och rolig dag. En dag då jag hann i tid trots att jag tagit fel på när jag börjar. En dag när min äckliga macka gladde två hungriga kollegor. En dag, en mycket ovanlig dag, då resenären som snäste åt mig letade upp mig igen på centralen och bad om ursäkt. En dag då jag haft så många härliga resenärer att det där fågelbajset inte spelade någon roll!


Just det. För er som inte vet, så jobbar jag på tågen ;) I'm lovin it :P


Kommentarer
Postat av: Jonna

Ha en trevlig kväll!:)

2008-06-21 @ 19:51:22
URL: http://joonnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0