Kärlek! <3

Emelie, jag älskar dig! Det var allt jag kunde tänka när jag rullat upp affischen. Är lite osäker på vilket som gladde mig mest, hennes omtanke eller affischen i sig. Fast jag tror nästan det var hennes omtanke. Urgo är vad du är!

Hade aldrig hört talas om Billie the Vision and the Dancers innan jag var på Peace and Love förra året och blev ditdragen som första konsert. Hur underbara som helst! Man rycks med direkt, blir glad och vill bara dansa :) Lite senare under festivalen så såg jag Lars, sångaren, och hälsade (!) medan Emelie var på Baja-Majan och sprang runt där mellan lådorna och skrek om att jag sett honom för att hon skulle få veta. "Jag har pratat med Lars, jag har pratat med Lars!"
"- Ja, det har du" säger den småfulle Lars lugnt när han kikar fram bakom en låda. Opinsamt ;) I vanliga fall kan jag se kändisar hit och dit utan att bry mig, men eftersom Billie tog mig med sådan storm från första ögonblicket kändes det väldigt speciellt. Lars ville givetvis inte avslöja vem Pablo är när Emelie frågade, bra försök iaf!

Ville ju såklart se Billie i år igen, extra mycket eftersom de släppte ett nytt album den 4:e juni. Tyvärr gick det inte att passa in med nya jobbet och allt. =/ Det är det enda band som jag vill se live återigen, men så gick det inte. Deras energi på scen, glädjen och öppenheten bland publiken är oslagbar! Inte ens Mraz som också är en av mina toppfavoriter bryr jag mig om att se live igen, det är gjort en gång och det känns tillräckligt för tillfället. Mraz var i princip hela orsaken till varför jag åkte till Borlänge förra året, men det går ändå inte att jämföra upplevelsen med hur det var att se Billie! Billie är Billie, det går inte att beskriva på något bättre sätt. När man ser dem och hör dem fylls man av en känsla av eufori. De verkar så öppna och helt sakna fördomar när man ser dem på scen, ett band för jämställdhet och kärlek.

Beställde hem alla deras album från cdon igår kväll, ihop med Mraz och "He's just not that into you". Hur mycket mer passande kunde Emelies omtanke bli än att komma idag? :)

Fick hem ett paketavi idag, utan specificerat uthämtningsställe, men jag hittade till sist rätt ändå. Får en rulle i näven av mannen bakom disken  där det står mitt namn och är ett hjärta ritat. Emelie var den första som dök upp i mitt huvud :) Iofs är hon den enda som officiellt sett fått min nya adress, men det är mindre relevant :P Väl hemma öppnar jag och tror först att det är något av hennes vackra foton. Men nej, det är en affisch på hela Billie - signerad och "Till Malin"! Herrejistanes vilken värme som sköljde över min kropp och tårarna började rinna. Emelie hade spanat in dem på SÄG i Karlstad och fixat detta åt mig. Hur söt får man bli? <3

Har packat undan mina mobil-dator-sladdar någonstans så därför kommer det en blank bild som jag googlade mig till istället. Men det är denna jag fick, fast en miljard gånger snyggare eftersom den är min! :D Väggen nästa.

Tack, tack, tack!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0