Onödig singel-sysselsättning

Jag har mer eller mindre varit singel i 1 ½ år nu. Har inte brytt mig överdrivet mycket utan känt mig helt okej på egen hand. Klart att det funnits stunder då jag saknat att ha någon där. Någon att dela med, någon att kramas med, någon att sova med, äta med... Jag har ändå varit nöjd, inte våndats över att vara ensam - inte grävt ner mig och förlorat självförtroendet. Visst, för några veckor sedan kände jag mig totalt oattraktiv och osexig. Det gick över ;) Ibland behöver man bara få höra det.

Men något som jag verkligen inte förstår mig på är alla dessa engångsligg. Vad ger de egentligen? Visst du får dig ett rejält skjut för en kväll, kanske en oväntad personlighet i sängen. Men sen då? Ni har sex. Inget mer. Ingen riktig ömhet och ingen kärlek... Ingen närhet. Det är sex, men det är  kall sex, opersonlig sex. Sex för sexets skull.

Jag har mer än gärna sex, missförstå mig inte. Men att ha det med någon för en kväll och bara för sakens skull, det saknar liksom innebörd för mig. Det ger mig inget. Om jag vill bli tillfredsställd vill jag bli det på alla plan, inte bara sexuellt. Det klarar jag mig utan. Och hur är det tänkt att en upptagen och alltså otrogen kille ska kunna tillfredsställa mig? Det blir ju bara så fel!



Kan inte riktigt förstå varför, men om jag onanerar så blir jag mer sugen rent allmänt istället för att få mina behov tillgodosedda... Kanske beror det på att jag längtar efter mer, längtar efter någon. Jag vet hur bra det kan vara så det är precis som att jag lockar mig själv när jag onanerar. Jag blir inte nöjd. Jag vet att jag inte har den där sista biten, den där andra hälften. Så därför låter jag bli. Det ger mig inget, klart det är skönt att få komma - men varför? Visst, man slappnar av och hela den biten, men sen då? Spänner jag mig ännu mer och känner mig mer ensam. Trånar ännu mer efter kärlek.

Jag vill inte göra mig själv så pass kåt att jag tar första bästa och sticker hem. Det är meningslöst. Allt jag känner efteråt är tomhet. Det jag vill ha är kärlek. Riktig kärlek. Inte "hej-jag-har-varit-ensam-så-länge-att-jag-är-desperat-och-provar-en-ny-kille-varje-vecka-för-att-bli-dunderförälskad-och-superdumpad"-kärlek. Där vill jag aldrig hamna. Det är meningslöst om något!

Sex är något jag klarar mig utan. Närhet är något jag vill ha. Kärlek är det jag väntar på, men inte letar efter. Fast jag kan tro att jag hittat den ibland, där ute på havets vågade vågade våg...

Kommentarer
Postat av: Gun

Fast menningslöst sex är oftast jävligt bra! =)

2008-06-27 @ 21:11:32
Postat av: Malin

HAHAHA! :P Du säger det ja? Fast jag kan nog känna att meningsfullt sex ger mig mer ;)

2008-07-05 @ 07:35:54
URL: http://majlinos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0