Ragg-rädsla

Hur fungerar logiken egentligen? Upptagna killar raggar djuret, medan singelkillar försynt står i ett hörn och väntar på att tjejen ska ta första steget. Varför? Jag har en teori (såklart).

Om du har en tjej där hemma så vet du att du är åtråvärd, att tjejer tänder på dig. Du vet att det du vill ha säkrat. Alltså skulle det inte göra så stor skillnad ifall en tjej på nattklubben nobbade dig  - du kan ju bara gå hem istället. Det är mer för spänningens skull, utmaningen.

Singelkillar däremot är redan så totalt nere över att ingen tjej vill ha dem, eller över hur snabbt exet gick vidare. Det är väl klart att de inte vill riskera att bli nobbade av ännu en brud. Hon kanske är så pass otrevlig att hon totalt ignorerar honom och inte ens byter ett ord med honom... Varför skulle han vilja utsätta sig för det?! Ingen vill bli mer nertryckt än vad de redan är, så är det bara.

Nu pratar jag om de schyssta singelkillarna ;) Sen finns det givetvis singelkillar som leker runt och är rätt nöjda med det. De är inte så värst rädda för att ragga, men å andra sidan inget jag skulle vilja ha.

Sen finns det såklart schyssta upptagna killar också. Tyvärr börjar jag inse att de är en utdöende art. Det finns underbara killar som definitivt faller mig i smaken, men som har flickvän. Å andra sidan, hur lockande är det att bli tillsammans med en kille som var otrogen mot sin tjej?!

Men jag tycker det är synd. Killar som har flickvän ska hålla sig till henne, annars är det ingen mening med att ha henne ju. Sen så är det väl klart att man ska vara social och öppen för nya kontakter - men dessa kan man söka och bibehålla på olika sätt. Om den där försynta killen bara vågat ta steget, eller åtminstone visa att intresset är ömsesidigt hade allt varit så mycket enklare... Göm er inte, ta chansen!


Kommentarer
Postat av: Powney

Djupt sagt;)... Förmodigen mer sant än du anar:/

2008-06-26 @ 18:59:57
Postat av: Malin

Usch ja, men jag hoppas det finns undantag! :)

2008-07-05 @ 07:35:08
URL: http://majlinos.blogg.se/
Postat av: John

Det kan ju också vara så att man bara är sjukt nöjd med att bara var där man är, som singelkille och inte strävar som en dåre mot ett förhållande som resten av planeten. Inte för att man då halt skulle avstå från att inleda ett förhållande, utan man känner att när det händer händer det. Hehe ja som vanligt är det väl bara jag som förstår mig och det låter väl som ett dåligt försvar från en försynt singel kille :P

2008-07-11 @ 00:18:30
URL: http://www.jagharget.se
Postat av: Malin

Det låter inte som ett dåligt försvar, det låter faktiskt väldigt logiskt. Alla vill inte ha ett förhållande - åtminstone inte just nu - men det betyder inte tvunget att de svinar runt för det. Problemet är att det är just dem som svinar som tar störst plats ute, oavsett om det är killar eller tjejer.

2008-07-26 @ 07:10:53
URL: http://majlinos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0