Ragga solo

Ett uttryck som jag myntade för några månader sedan. Väldigt användbart (tyvärr) så fort folk förstått vad det betyder. Fast det är väl rätt logiskt egentligen, eller? Att ragga ensam, utan att få något gensvar, att vara den enda som anstränger sig o visar intresse och framför allt att det känns hopplöst.

Jag hade ett meningslöst förhållande i ett par månader förra året. Killen pratade knappt med mig, showed no affection, var mer upptagen med sitt fordon än mig (eller någon annan för den delen) och var jätteosäker. Det är väl trevligt att folk har en hobby och hittat något som de gillar, men det finns gränser - både vad det gäller tid och pengar. Klart att man kanske inte är världens mest självsäkra när man aldrig haft ett förhållande - men det är väl rätt givet att man bör ta sig tid och samtidigt visa uppskattning och intresse, eller? Det är bättre att försöka än att skita i det. Det dog ut till sist iaf.


Ser oroväckande många likheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0