The Ultimate Rejection

"Försök igen när du växt till dig", tydligen är det vanligt för tjejer i min ålder att ha lågt blodvärde. För lågt för att ge blod. Här har jag gått och väntat på att passera 50-kilos-strecket och hålla mig stabilt ett tag, så räcker det inte ändå. Hade lågt blodtryck också, sånt har inte jag koll på. Vad ska man göra åt det liksom? Kände mig rätt nere när jag gick därifrån, välfylld med blod och besvikelse. Här vill man hjälpa till men då duger det inte... Visst, jag förstår att de inte tjänar på att slösa tid och pengar på att tömma mig på blod de sedan inte har någon nytta av - men ändå. Surt. Fast det finns en annan sak som jag verkligen har noll förståelse för: män som har sex med andra män får inte lov att ge blod. Frågade kvinnan i receptionen och tydligen handlar det om att deras sex är mycket mer riskfyllt och blodigare. Jag önskar att läkarna gjorde studiebesök på diverse porrbutiker och insåg att folk faktiskt har sex på alla tänkbara (och inte tänkbara) sätt. Frågan är inte ifall man är man eller inte. Frågan är inte ens om man har analsex eller inte - för det finns miljontals andra och mycket mer riskfyllda sätt att ha sex på. Det här är höjden av orättvisa. Kan de ha en regel som säger att man inte får ha bytt sexpartner de senaste tre månaderna, så kan de väl för tusan ha en premiss som talar om på vilket sätt man ska ha haft sex också?!


Jag är ju som sagt uträknad ur bloddjungeln, men du kan väl göra en god gärning? http://www.geblod.nu/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0