Första dagen :)

Åkte hemifrån klockan sju imorse för att hinna till utbildningen i tid, så just nu är jag duktigt trött...

Vi har fått en massa information och träffat många personer från företaget. Alla verkar så himla måna om de anställda och att allt ska gå rätt till. Raka motsatsen mot var jag jobbade förut alltså. Vår viktigaste instruktör är hur skön som helst! Han avslutar gärna med: "men det är roligt" och ger verkligen intryck av att mena det, även om det han precis sa är något i stil med att han blivit hotad - you gotta love that attitude! :) Det känns som om jag verkligen kommer trivas på det här stället.

Killen som intervjuade mig var förbi idag och var sådär okrystat trevlig precis som sist. Imorgon ska han träffa oss alla och prata lite med oss om sin roll på företaget. Det är något visst över honom, en speciell utstrålning och självsäkerhet. Det är en person som imponerar på mig, en person som jag avundas. Sådär vill jag också vara! Förvisso har jag inte en susning om hans negativa sidor och hur han är när man känner honom lite närmare - men av första intrycket att döma så har han imponerat. Det var det många som gjorde idag, främst för att de är så hjälpsamma och trevliga ! :)

En sak jag tänkt på hela dagen är att många som presenterat sig från företaget har fäst sin blick på mig. Det beror främst på en sak: jag lyssnar. Det syns att jag lyssnar, jag nickar och gör miner för att visa att jag hänger med. Jag är intresserad av det dem säger, antagligen är det den främsta orsaken till att jag lyssnar så aktivt. Många andra omkring bordet satt och gäspade, tittade bort eller stirrade stint framåt. Så jag har vissa fördelar, trots att jag är yngst och uppenbarligen minst till växten ;)

image15

Jag har varit ganska orolig över att vara minst, rädd för hur mina kollegor ska se på mig men framförallt för hur mina framtida kunder ska se på mig. Kommer de respektera "den lilla tjejen" och kommer de överhuvudtaget höra mig när jag närmar mig? Jag hoppas att det här är saker som jag märker fungerar efterhand och blir nöjd med. Fast det känns bra att redan idag märka att jag har några fördelar som i mina ögon överväger nackdelarna. Försök finna de positiva sakerna och fokusera på dem istället för att stirra er blinda på era mindre bra egenskaper.



Ungern på onsdag ja,,, det som inte blev av. Idag har jag haft fyra missade samtal därifrån och inte vågat svara för jag har vetat att jag måste göra personen ifråga väldigt besviken. Till sist tog jag mod till mig och svarade. Jag valde att prioritera på det här sättet - välja mitt drömjobb framför en resa - så då får jag tusan stå för det också. Det är absolut inget jag ångrar och jag skulle alla gånger göra om det, oavsett hur det här går i framtiden, för det här är min chans på min dröm. Istället för att gömma mig, eller ge en massa onödiga förklaringar och ursäkter (vilka verkligen inte behövs i det här fallet), så förklarar jag läget och tar itu med konsekvenserna och reaktionen. Så här fick det bli den här gången helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0