Player

We all know how it starts, don't we? Killen ligger på golvet och låter någon brud dra sina fingrar genom hans hår. Det är där allting börjar gå snett. Plaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayer!

There we go. It's in writing. Online.

In your face!



Okej, riktigt illa är det kanske inte. Och inte riktigt så enkelt att lokalisera var det hela börjar. Fast jag är rätt övertygad om att det inte börjar med att låta någon pilla i ens hår. Världen går nog inte under på grund av det. Jag tror snarare det handlar om en inställning till livet, värderingar man har skapat. Vad som är okej och vad som inte är okej. Hänsyn eller egoism, relation eller singel. Egentligen handlar det nog inte så mycket om specifika händelser och situationer utan snarare om stämningen - den eventuellt sexuella laddningen mellan två individer. Förvisso kan de där händelserna också vara det centrala, jag menar hur tungt väger argumentet: "Men det var ju bara en kyss/ett ligg/whatever, det betydde ingenting - det är ju dig jag vill vara med".

Nej, vad det handlar om är att jag önskar att det hade varit jag. Det finns få saker jag uppskattar så mycket som närhet, och det där hårpillandet är något av det mysigaste jag vet. "Om man står sig själv närmast, då ligger jag hellre ner - nära någon annan" som Emil Jensen så klokt sa igår. Känns bara tråkigt att någon annan faktiskt kunde göra det. När inte jag kan, när jag så gärna vill. När allt jag kan göra är att ... vänta


Kommentarer
Postat av: Du

Det är sant

2008-10-03 @ 14:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0