Fredagsnöje

 Vaknade tidigt imorse, bara för att snart somna om igen. Riktigt skönt att få i sig lite mat och (försöka) sträcka på sig.

Tog en kort, men nog så ansträngande, promenad bort till Netto för att köpa vitpeppar. Kom hem med chips (!!) och brännbollsrack också.

Min pensionärsanpassade vardag fortsatte med middagslagning och bjudning. Mat smakar så mycket bättre i gott sällskap ! Därefter en kort runda på stan för att inhandla presenter. Idag kan jag gå nåtsånär rakryggad och blir förvisso utmattad, men saknaden efter mitt vanliga liv är stor ! Mitt vanliga liv, och framförallt umgänge .

Kvällens nöje då ? Givetvis minst lika bra för pensionärer som för mig. Känner mig ändå väldigt nöjd, då detta är precis i min smak för tillfället. Sen får ni andra tycka att jag är hur tråkig och lillgammal som helst. Blev så inspirerad av dagens tidigare korsordslösande att jag faktiskt gick och köpte mig en hel tidning ! Det var länge sedan, men ett riktigt barndomsnöje i min familj :)



Kommentarer
Postat av: 80-årig 80-talist.

Din tråkighet låter trevligt. Låter som mig, jag är bara lite mer gubbig istället.

Vi kanske kan tråka tillsammans någon gång. :D

2009-08-28 @ 22:20:42
Postat av: Malin Svensson

Med tanke på hur fastbiten jag blivit vid detta korsordslösande nu så låter det inte helt omöjligt ;P Men kära gubbe, det skulle underlätta med en signatur ! / fröken S



ps. lämna pipan hemma ds.

2009-08-31 @ 18:43:23
URL: http://majlinos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0