Happy Valentines

Ni som känner mig, vet att Alla hjärtans dag inte är något kärt återseende för mig. Ungefär som julafton. Det är inte det att jag egentligen ogillar det, bara hela syftet bakom. Pengar. Förvisso är det mysigt att se kärleken sprudla, en gång om året... Att få en bukett rosor, ett smycke eller hjärtformat godis gör mig gladare en annan dag. För då är det spontant, inte för att det är framtvingat av omgivningen. Såklart - får man rosor skickade till sig så kan man ju inte annat än uppskatta dem. Men ändå, det är för att "alla andra" gör så. För att handeln lyckats få oss att tro att vi gör det för varandra - när den enda vi egentligen gör det för är dem. De som tjänar pengar på att vi har dåligt samvete för att vi kanske försummat varandra/inte vill att omgivningen tror att vi försummar varandra.


Gick upp vid tre som vanligt för att cykla till jobb. Satt av tiden (jäy!), och sedan begav jag mig hemåt igen för att gömma mig under täcket ett par timmar. Nu har jag duschat o fixat till mig, redo för kvällens äventyr. Pojkvänslös, vad gör man en dag som denna? Kärlek är kärlek, så då kvittar det väl vem man ger den till? Vänskap är hållbart :) Makalös som jag är - kan inget gå fel :P Förra året lagade jag fin middag för nyckelpersoner i mitt liv, för att visa uppskattning och kärlek. Ikväll blir det en mysig italiensk middag ute, därefter troligen ett par (?) drinkar. Kanske en promenad i staden för att ta en titt på ljusinstallionen "Love light". Även om vi stödjer det kommersiella jippot genom att göra det ute, så kan detta bara bli bra! Förvisso hade jag väl - nej, definitivt - uppskattat hans närvaro idag.

När jag vaknade imorse hade jag fått ett meddelande en stund tidigare - det blir ju så, när jag går upp samtidigt som andra går och lägger sig. "There's an e-mail waiting for you ;)" Det här var allt annat än ett kommersiellt-handeln-tjänar-på-vårt-dåliga-samvete syfte. Ett ljudklipp med akustisk gitarr och sång, hur kan man inte smälta lite då? Jag veeet, jag är lätt, lätt att göra lite mindre grumpy igen. Men - någon som inte slänger ut pengar på något flyktigt bara för att. Någon som gör något för mig på riktigt :) Sött! Dessvärre har cynismen drabbat mig för hårt på sistone och hindrar mina kreativa fingar från att spela instrument. Vilket jag ju i vanliga fall är kung på, haha! Puss

Ge mig kärlek!



"Dina smilande ögon, ljyser som Soluppgången där för vinter mörket att drå sig till backa.
Ditt varma smil för vinterkylan att känners som den skönnaste sommarvarmen"


Okej, kanske inte Du, men ni andra får gärna förse mig med kärlek! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0