Att gråta, eller inte gråta?

Förut grät jag väldigt ofta. Jag kunde absolut inte hindra det, var det väl på väg så kunde jag inget göra. Mitt i allt kunde jag å andra sidan börja skratta... Nu gråter jag knappt alls. Det gör ingen nytta har jag insett. Eller ja, lärt mig. Av alla de tårar jag spillt har bara fåtalet hjälpt.

  • Jag gråter för att jag är ledsen
    Resultat: jag blir mer ledsen.
  • Jag gråter för att jag är glad
    Resultat: okänt.
  • Jag gråter för att jag får skäll
    Resultat: personen ifråga blir oftast mer arg.
  • Jag gråter för att jag gjort något fel
    Resultat: jag känner mig än mer misslyckad för att jag sitter o bölar över det.
  • Jag gråter för att någon ska åka iväg
    Resultat: personen ifråga åker ändå bort.

Det hjälper tydligen inte att gråta. Å andra sidan är det precis vad man behöver ibland. Annars inte. Jag har väl tuffat till mig. Kanske beror det på att livet ser väldigt annorlunda ut nu jämfört med för ett år sedan. Fördelarna väger faktiskt upp nackdelarna. Jag känner mig inte längre lika bortkommen. Har jag helt enkelt gett upp? Blivit lika obrydd och känslokall som resten?

Jag är uttråkad. På vardagen. Hela situationenUtan ljug!

http://www.youtube.com/watch?v=vJvxjcY3Xcc&feature=related

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0