Game On !!!

Ni vet hur det är. Långsamt närmar han sig. Du hoppas innerligt att det inte är dig han är på väg mot. Men du ser det i hans blick. Du vet att det är kört. Vilken undanflykt ska du använda den här gången?

Inte kan du väl bara vända på klacken och springa din väg? Nej, inte igen. Du har redan försökt tala förstånd med honom och säga att du jobbar. Det snäsiga svaret du fick var "ja, det gör jag också". Med andra ord är det lite fel att söka hans förståndiga sida, den finns helt enkelt inte. Kanske ska du låtsas att du är döv? Men... tänk om han kan teckenspråk då!? Du känner dig så desperat att du till och med funderar på att använda din icke-existerande skådespelartalang. Antingen låtsas att han förföljer dig eller slå på stort med värsta gråtscenen och på så sätt få honom att känna sig illa till mods vilket gör att han lämnar dig ifred.

Nej jag pratar inte om din pappa. Fel igen, det är inte din jobbiga kollega jag menar heller. Verkligen inte, så skulle jag inte våga säga om din pojkvän (fast vi alla vet att det stämmer ändå). Jag pratar om telefonförsäljarna som invaderat våra allmänna utrymmen. Telefonförsäljarna som varken låter dig köpa ditt kaffe ifred, gå ner till tåget utan att bli störd, stressat handla den där åh så akuta toarullen.

Det är han som får dig att fundera på att sluta dricka kaffe. Köra bil till jobbet. Å andra sidan är det också honom du kan tacka för att du numera har en årsförbrukning toalettpapper hemma.
Lutar sig överlägset mot sin fula "vägg" med företagets logga. Vad är det idag? 3? Telenor? Tele2? Glocalnet? Viktväktarna? Förvisso försöker väl inte viktväktarna sälja mobiler (hoppas jag!) men de finns där. Bland drägget. Vi har nog alla träffat på dem någon gång. De aggressiva, men ändå charmiga, försäljarna som inte tvekar inför att ta till fula knep.

Idag var det Telenor. Jag ringer redan med Telenor. Jag är redan en av Telenors missnöjda kunder. Jag är redan en av alla de som ångrar att de band upp sig för 2 år. Jag vill inte ha en ny mobil. Den jag fick förra gången fungerar ju inte. Jag vill inte betala en högre fast månadsavgift, bara för att det är där jag "oftast brukar hamna ändå". Jag är inte intresserad av att lyssna på dig! Jag vill inte bli lurad igen! Och nej, jag har ingen laptop - så tänk inte ens tanken att lura på mig mobilt bredband i ett sista desperat försök!

De vägrar ta ett vänligt nej. De fortsätter tjata tills medmänskligheten tvingar oss alla att stanna. Så. Nu har jag bestämt mig. Jag ska nappa på varenda en. Om inte de tar kontakt med mig ska jag gå fram och prata med dem. Utan minsta skam i kroppen ska jag ta upp deras tid. Ställa frågor och låtsas vara intresserad. Vad är skillnaden på deras olika abonnemang? Vad är fördelarna med den här nya mobilen? Har ni kanske mobilt bredband också? Men jag ska aldrig, aldrig skriva på något. De ska få smaka på sin egen medicin.

Trägen vinner, eller?

Kommentarer
Postat av: Powney

haha... Det provade jag o Månsson med Telenor... Sååå Sur försäljaren blev när vi bara gick helt plötsligt...hahahah:P (kanske barnsligt men men...)

2009-03-26 @ 14:59:08
Postat av: Anonym

Uppdatera dig!!!!

2009-04-22 @ 16:29:20
Postat av: Annia

Jag brukar köra någon av följande rena rama lögner:

- Jag är miljonär, så jag vill inte ringa billgt.

- Min chef betalar min räkning, så jag bryr mig inte.

- Jag är elallergiker så jag kan inte ha mobil.

- Om jag får låna din mobil en månad och testa, så kan jag fundera på saken.



Visst. Det är fult att ljuga. Men det är fult att uppta min tid när jag vänligt avböjer också. Eller hur?!

2010-10-20 @ 16:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0