"Jag har träffat någon ny"

Måste man verkligen säga det till sitt ex? Har de över huvud taget med saken att göra !? Givetvis finns det en orsak till att ens tidigare förhållande tog slut. Kanske kommer man bra överens med sitt ex, kanske har man ingen kontakt alls. Ska man då, antingen mitt i allt det påklistrat vänskapliga alternativt i tystnaden, slänga fram att någon annan tagit "hans" plats? Även om man båda två är medvetna om att man inte längre är tillsammans, så svider det att höra att den andra träffat någon ny. Gått vidare innan man själv ens hunnit tänka tanken...

Fast vad är det egentligen som säger att exet inte gick vidare under tiden förhållandet fortfarande fanns? Ville kanske bara komma undan det där jobbiga med att göra slut - men lät ändå intresse och känslor dö under tiden - i väntan på att Du skulle göra slut istället. Det är subbigt, jag vet. Men det är kärlek, så vad ska man göra?

Satt brevid en kille på bussen hem som antagligen just fått höra det befarade "Jag har träffat någon ny." Tonen i hans röst var allt annat än vänlig, entusiasmen var så uppenbart tillgjord att det snarare blev sarkasm. Det var så tydligt att han var sårad. "Jag hoppas att ni .... klickar... " "Då får vi väl hoppas att han är en .... trevlig... typ" "Hoppas ni lever lyckliga resten av ert liv........." Många låtsasförhoppningar på kort tid, när det enda han egentligen hoppades på var att den nya killen ska skjuta sig själv i benet och trampa sig själv på tårna i förvåningen för att därefter trilla och slå kuken på något hårt att han känner smaken av sin egen sperma. Typ.

Men på riktigt - bara för att man varit tillsammans så betyder väl inte det att man måste stå ut med en massa skit? Är det slut så är det slut, varför fortsätta prata om man inte kan bete sig? Även om man låter exet hållas, för att man förstår ilskan, så gör det väl inte saken roligare när den nya totalsågas och hånas vid varje samtal? Å andra sidan försöker man själv tänka sig in i sitsen där man inte hört ett ord och plötsligt ser sin före detta lover hångla upp någon annan... Inte alltför ljuvligt.


Jag kan inte bestämma mig - är man "skyldig" att berätta att man träffat någon ny? Och är man i så fall skyldig att ta konsekvenserna av detta, eller kan man bara sticka direkt? Förstår samtidigt inte varifrån rätten kommer att behandla sitt ex sämre än en främling. Är det dags att växa upp och ta ansvar för sina handlingar - både i det förflutna och i framtiden? Eller är det månntro dags att klippa banden?

Kommentarer
Postat av: Anonym

skulle ønska du kunde säga det om mig.



mvh

mig

2009-03-05 @ 19:28:26
Postat av: Malin

Snyggt "ö" kompis. Du minimerade just de misstänka för denna anonyma människa markant ;) haha

2009-03-06 @ 10:41:42
URL: http://majlinos.blogg.se/
Postat av: Wille

Vem ??

2009-03-06 @ 21:51:46
Postat av: Wille

inte jag nu

2009-03-06 @ 22:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0