Work shall set you free

Stundvis har vi en väldigt negativ och beklagande stämning på jobb. Allt är fel, ingen gör vad de ska, alla ligger i riskzonen för att få sparken, det snackas bakom ryggen, det skrivs rapporter i tid och otid, ingen förstår hur jobbigt vi har det, vi tilldelas inte den information vi behöver för att sköta vårt jobb och framförallt är alla vi träffar så sjukt dumma i huvudet ! När 90% av de du pratar med på en dag har den inställningen är det svårt att inte dras med. Tyvärr. För jag tror faktiskt att alla förstår att det inte hjälper att sura ?

Efter att ha varit borta i närapå sex veckor var det ångest jag kände kvällen innan det var dags att återgå till jobbet. De sex veckorna bjöd på både oro, insikt, avslappning och tristess. Jag ville inte återvända till att känna mig dum för att jag saknar information, bli utskälld för något som hände för en vecka sedan eller riskera att dras med i den negativa mentaliteten.

Väl tillbaka möts jag av båda mina arbetsledare, ett drogtest och en go kram. Dagen skulle inledas med en lugn tågfärd - istället upptäckte jag till min förvåning att jag ensam skulle ta hand om allt. Detta en minut innan avgång. Där hade vi brist på information ja. Konstigt nog brydde jag mig inte, jag var så glad över att vara tillbaka. Glad för att ha lyckats stöta på en hel hög av mina favoriter på kontoret under den tidiga morgonen. Det var minst sagt ett kärt återseende när jag fick min högtalartelefon i handen, jag viskade några väl valda ord till min älskling innan jag körde igång.

Det känns som evigheter sedan jag träffade alla underbara kollegor och jag stortrivs nu när jag äntligen får göra det igen! Märker inte av den negativa mentaliteten som jag befarade att möta. Egentligen var det inte alls särskilt länge vi var på väg till personalfesten och hade hur roligt som helst. De bästa :) Idag fick de bästa muffins. Jag tror på det där med att visa uppskattning och ställa upp för varann. Bra skit ! Dessutom fick jag en ursäkt att doppa bananen i chokladsmeten och bara frossa.

Den fina lappen som mötte mig i facket vid arbetspassets slut.

Det är konstigt. Hur vi lyckas klaga så mycket på något som får oss att må bra. Något som får oss att kravla oss upp ur sängen varje morgon, bidra till hur "allt flyter" och faktiskt göra något av våra liv. Jag menar inte att vi gör det mest meningsfulla i världen - men vi gör åtminstone något. Och för tillfället hade jag inte kunnat trivas bättre. Hör och häpna mina vänner - jag längtar till morgondagen som bland annat bjuder på jobb ! Som bekant så blir det ju vad du gör det till. Den här lilla lappen gjorde mig glad, nyfiken och förväntansfull. Hoppas att den positiva sinnesstämningen är här för att stanna !

Om du tycker att något saknas i din vardag, varför inte göra en ansträngning själv för att skapa det då?

// Mycket kärlek ! <3

Kommentarer
Postat av: Håkan

Tror du inte dina arbetskamraters otrivsel beror på årstiden?

Sommaren är slut och alla brustna förväntningar på den och små älskningars tillkortakommande. Mörkret börjar sänka sig om mornar och kvällar. Julen närmar sig med stormsteg och alla förväntningar på den. Alla kan inte vara lika lyckliga som du och jag, så enkelt kanske det är.

2009-10-19 @ 22:09:16
Postat av: J

Du är en vacker människa både till det yttre och det inre. Skönt att ha en sådan person som kollega i dessa kämpiga tider på arbetet. Fortsätt så :)

2009-10-19 @ 22:55:28
Postat av: Malin Svensson

Förvisso har du helt rätt i att alla inte kan vara lika positiva som vi :) Men... jag är ganska säker på att humöret på jobb inte beror på årstiden. Det har mer eller mindre varit såhär i snart ett år. Jag är övertygad om att det beror på dålig information, strul och nonchalans uppifrån och omkring oss. Önskar att det "bara" var vädret ;)



Tack ska du ha "J" :)

2009-10-20 @ 04:49:49
URL: http://majlinos.blogg.se/
Postat av: erika

Känner oxå den där positiva andan på jobb.. Och jag som du hoppas verkligen att den håller i sig! :) pussar i massor!

2009-10-20 @ 09:27:35
URL: http://eralhe.blogg.se/
Postat av: Anonym

EAAAHHHEEEWWAAAH!!!

2009-11-04 @ 16:37:30
Postat av: Anonym

Chewbaka, är det verkligen du!? :O

2009-11-16 @ 08:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0