Attention whore ?

Det kan vara nog så roligt att flörta, och ett raggningsförsök kan vara väldigt smickrande. Lite uppmärksamhet och uppskattning är ju oftast inget annat än positivt. Ibland behöver man påminnas om det faktum att andra bryr sig om och tänker på en. Eller det faktum att folk faktiskt lägger märke till en. Bekräftelse kallas det.

Ja, jag erkänner. Jag blir också glad när någon bekräftar mig ! Men jag klarar mig utan det. Förvisso tar jag illa vid mig då människor dömer mig utan att känna mig, och redan i förväg bestämt sig för att ogilla mig. Eller visar onödigt mycket att de inte är så förtjusta i mig. I mina ögon finns det ingen mening att vara otrevlig bara för att man inte drar jämnt.


Frågan är om du lever för att bli bekräftad, eller om bekräftelsen bara kryddar din vardag lite? Känner du dig ful, ovärdig och meningslös utan den? Börjar du fundera på om du tagit på dig tröjan ut-och-in, sminkat dig konstigt eller spillt något på byxan ifall någon tittar liiite för länge? Vill du springa hem och gömma dig under täcket så fort någon ger dig en konstig blick?

Låter du andra tro att de har en chans bara för att du ska fortsätta få njuta av deras bekräftelse? Är du för feg för att säga rakt ut att du inte är intresserad? Klänger du på dem och uppmuntrar dem för att deras intresse inte ska svalna? Tycker du att det är jobbigt och känner dig kvävd när du inte får vara ifred - men ändå inte säger ifrån av rädsla för att bli kvar ensam?

Låter du dig bli upphånglad av rädsla för reaktionen om du dissar? Av rädsla för att han (eller hon) ska lägga ner och gå vidare med sitt liv? Av rädsla för att  i n g e n nångonsin ska visa dig intresse igen? Av rädsla för att det här är din  s i s t a  chans. Är det därför du ser till att ha flera bollar i luften samtidigt? Därför som du aldrig är tydlig när du pratar om (bristen på) känslor?

http://www.youtube.com/watch?v=QuJDMKAZGGs


Du är inte en trasdocka som måste följa andras viljor och behov. Du är en egen person, som borde bli självständig och skaffa dig en uppfattning om vad DU vill. Du är snygg, och du duger precis som du är.

Du är förvisso ytlig och ointressant, men det kan tyvärr inte jag hjälpa dig med.


Kommentarer
Postat av: Hemlig beundrare

Malin, jag gillar dig! :)

2009-09-03 @ 14:28:07
Postat av: Porkenahultaren

Du är så underbart grym!!

2009-09-16 @ 17:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0