Snål eller ekonomisk ?

Jag har fått lära mig att ta tillvara på de tillgångar som finns, pengar är inget man kastar omkring sig. Man köper det man behöver och lever inte i överflöd. Finns det rabatt ska denna utnyttjas.

Samtidigt är det viktigt att se efter sig själv, vem ska annars göra det? Vem vet dina behov bättre än du själv??

Men att skaffa sig ett gymkort för 279kr/var 14:e dag (!) tar emot... När man kan träna hemma själv, eller gå ut på en promenad. Hur ursäktar man de bortkastade slantarna? Klart de inte är bortkastade, jag kommer må bättre och ju oftare jag går dit desto mer värt känns det. Kommer kostnaden motivera mig att faktiskt gå dit ändå?

Jag vill yoga, inte gymma !


Eller kan jag sitta hemma och titta på "Jakten på lyckan" på SVTPlay istället. Härligt negativ programledare ! http://svtplay.se/v/2298361/jakten_pa_lyckan/del_1_av_8?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2305158/sb,p149508,1,f,-1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0