Uttråkad !

Ibland glömmer man bort att reflektera över vad man egentligen är tacksam för eller glädjs över. Ett fint hem, kollegor man trivs med, mysig pojkvän, underbara vänner, god ekonomi och möjlighet att utvecklas. Jag är 22 år och kan inget annat än gå framåt med vad jag nu än vill göra. Så länge jag bara vågar kan jag faktiskt välja...

Nu råkar det vara så att detta inlägg inte handlar om tacksamhet utan om hur drygt det är att vara sjuk ! Det var länge sedan jag hade något annat än kraftiga förkylningar eller hemsk migrän. I måndags däremot kom magknip, vilket jag först trodde enbart berodde på kommande mens. Nu hoppas jag att jag hade fel eftersom det gick vidare till kräk, feber, huvudvärk och illamående bara av lukten från mat... Hur roligt vore det om jag nu ska behöva våndas såhär var fjärde vecka? Nej, då intalar jag mig hellre att det är vinterkräk som hoppat på mig, och skonat alla i min omgivning ;) Har alltid skattat mig lycklig för att ha kommit undan smärtor i samband med mens, men det har blivit värre och värre för varje år. Är det någon sorts hemsk försmak på hur det kommer vara att bli gravid? Ingår detta i någon sorts vuxenliv? Isf är jag hellre 15 och nymensad ! En period blev jag sjuk varje gång helgen innan mens, någon gång fläktes mitt tandkött upp och nu på senare tid har det handlat om magknip. Aldrig någonsin har jag känt någon särskild hunger under mensveckan, vilket är rätt konstigt för att vara jag... Men att må dåligt bara av lukten på mat - vad är detta !?

Det går snabbt att glömma hur trist något är. Det var länge sedan jag var magsjuk, låg böjd över toaletten och hulkade i min ensamhet. Efter lite mer än en dag var jag uttråkad. För trött för att orka göra något, för pigg för att kunna sova. TV är inte så himla roligt, boken för tung att hålla, kroppen för svag att göra något vettigt och huvudet för klart för att kunna blunda för stöket. Detta suger ! Tur jag har en fin sambo som smet iväg första dagen och köpte sjukmat till mig: toast och nyponsoppa. Fast inte ens det kunde jag behålla... Nu kan jag äta, kände mig till och med liiite hungrig igår. Däremot kan jag inte trycka i mig några större mängder mat och är sådär allmänt seg och grinig. UNDERBART UTTRÅKAD !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0